berit berg - alt innen media for en billig penge

Thursday, December 07, 2006

Julegave med kreativ snert




TROLLDEIG!!!
TROLLDEIG!!!
TROLLDEIG!!!


Oppskrift på trolldeig:

1 del vann
2 deler salt
3 deler mel
litt olje

Kna sammen. De ferdige produktene som lages, kan tørkes over svak varme i ovnen.

Helt seriøst, trolldeig er et ekstremt kreativt materiale. Du har uante muligheter, og det skaper liksom en mediterende stemning å holde på med det.
Jeg har laga masse kule julegaver til familie og venner. Familien får julepynt, mens vennene mine får mer kreative fantasifigurer. Skal legge ut bilde av dem seinere.

PRØV DET DA VEL!

1 Comments:

At 2:08 AM, Blogger Erik Sand said...

finfin julepynt ja, og så bra med hjemmelagde gaver til venner og familie, det er jeg veldig for altså! Selv jobber jeg mye med makrame, en god, gammel håndarbeidsteknikk der en lager mønster av tråder som blir knyttet sammen på forskjellige måter. Egentlig kommer teknikken fra Marokko, men fet funker fint i Oslo også. Jeg lager belter, hodepynt, blomsterpotteholder (som kan henge fra taket) handlenett (miljøvennlig) og mye annet. I fjor lagde jeg faktisk en kjempefin gymbag til sønnen min, med mobillomme sydd på på utsida, den var veldig fin, men dessverre ble den stjålet første gang han brukte den på skolen, og siden har ingen sett den. Men trolldeig ja, det var det ja, jeg prøvde meg i fjor, men synes kakene ble litt harde å tygge på, og ikke smakte de noe videre heller. Nei, takke meg til kromkaker eller siruppsnipper, det er saker det.

 

Post a Comment

<< Home